Serdecznie zapraszamy 27 sierpnia o godz. 16.00 na koncert pt.: „Aksamitne brzmienia” w ramach cyklu GDAŃSKI SALON KULTURALNY-WARTO TU BYĆ .

Spotykamy się w trzy sierpniowe niedzielne popołudnia po to, aby poznać związanych z trójmiejskim środowiskiem artystów, ich inspiracje, ich plany i wspaniałe osobowości.
Oczywiście wysłuchamy przepięknej muzyki w ich wykonaniu, ale także dowiemy się dlaczego od lat związani są z Miasto Gdańsk, lub jak to się stało że Gdańsk stał się tak ważny w ich ścieżce rozwoju, bo Gdańsk to miasto w którym warto być!

Wystąpią:

Aleksandra Stadniczenko– altówka

Grzegorz Wieczorek – klarnet
Dominika Glapiak – fortepian

W programie m.in.:

Tria W.A.Mozarta,
R.Schumanna
M.Brucha

KONCERT ODBĘDZIE SIĘ W SALI WIELOFUNKCYJNEJ

WSTĘP WOLNY

Projekt został dofinansowany ze środków Miasta Gdańska.


dr hab. Grzegorz Wieczorek – klarnet

Urodzony 1974 roku. Ukończył Szkołę Muzyczną II stopnia w Gdańsku-Wrzeszczu w klasie klarnetu prof.
Andrzeja Pietrasa. W 1996 roku rozpoczął studia w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w
Gdańsku pod kierunkiem tego samego pedagoga. Po śmierci prof. Andrzeja Pietrasa został studentem
prof. Marka Schillera, w którego klasie ukończył studia z wyróżnieniem w 2001 roku.
Jest laureatem wielu nagród i wyróżnień. Ważniejsze spośród otrzymanych to:
 I nagroda zdobyta podczas Konkursu Katedry Instrumentów Dętych AM w Gdańsku o stypendium
Yamaha Music Foundation of Europe, 1997 rok,
 wyróżnienie specjalne (w kategorii zespołów kameralnych) na III Concurso International de
Musica de Buenos Aires en la categoria Musica de Camera, Argentyna 1998 rok,
 II nagroda (w kategorii solistów) i I nagroda (w kategorii zespołów kameralnych) na III Festiwalu
Klarnetowym w Piotrkowie Trybunalskim, 1999 rok,
 II nagroda, a także Nagroda specjalna, zdobyte podczas XI Akademickiego Konkursu
Klarnetowego we Włoszakowicach.
W roku 2000 otrzymał Stypendium Prezydenta Miasta Gdańska, a rok później został uhonorowany drugą
nagrodą w kategorii Najlepszy Student Trójmiasta w konkursie o Nagrodę „Czerwonej Róży”.
Swoje umiejętności doskonalił podczas kursów, pracując pod kierunkiem tak wybitnych pedagogów jak:
Andrzej Janicki, Mieczysław Stachura, Philippe Cuper, Wolfgang Meyer, Jean-Marc Fessard, Antonio
Saiote, David Campbell.
Grzegorz Wieczorek jest I klarnecistą Orkiestry Opery Bałtyckiej w Gdańsku, wielokrotnie wyjeżdżając na
tournées zagraniczne (Niemcy, Holandia, Dania, Luxemburg, Estonia). Jako muzyk tejże orkiestry miał
okazję wystąpić na festiwalach operowych w Bydgoszczy, Poznaniu, a także na organizowanym i
transmitowanym przez francuską telewizję Mezzo festiwalu operowym w Szeged na Węgrzech. Grzegorz
Wieczorek współpracuje z Polską Filharmonią Kameralną Wojciecha Rajskiego. Koncertował jako solista,
w czasie międzynarodowych festiwali w Polsce i zagranicą. Jako kameralista związany jest z kwartetem
klarnetowym „Hevelius”, Gdańskim Zespołem Instrumentów Dętych, a także z Polskim Zespołem
Basethornowym.
Od 2001 roku zatrudniony jest w Akademii Muzycznej w Gdańsku, obecnie pracuje na stanowisku
profesora tejże uczelni.

Aleksandra Stadniczenko, altówka.

Absolwentka Konserwatorium Maastricht (klasa skrzypiec
Roberta Szredera), Królewskiego Konserwatorium w Brukseli (klasa skrzypiec Marca
Kowalskiego i klasa altówki Tony’iego Nys’a) oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka
Chopina (klasa altówki Katarzyny Budnik, Piotra Reicherta oraz Ryszarda Duzia).
Doskonaliła swe umiejętności studiując także na solistycznym profilu Concertmusicus w
macierzystej uczelni w Brukseli pod okiem Philippe’a Graffin’a. Od listopada 2021 roku
Aleksandra jest zatrudniona w charakterze lidera sekcji altówek w Polskiej Filharmonii
Bałtyckiej w Gdańsku.
Jako kameralistka występowała na prestiżowych festiwalach w Brukseli takich jak Klara in
het Paleis oraz Midis Minimes, a także Musica Sacra w Holandii. Reprezentowała Królewskie
Konserwatorium w Brukseli na festiwalu Harmos w Portugalii. Wraz z trio fortepianowym
Lorem Trio otrzymała nagrodę The Storioni Toonzaal Prijs 2015.
Pracowała pod batutą dyrygentów takich jak Sir Roger Norrington, Alain Altinoglu, Evelino
Pido, Franck Ollu, Hartmut Haenchen, Paul McCreesh, Jan Caeyers, Enrico Delamboye,
Giuliano Betta oraz Peter Tiboris. W latach 2014-2019 współpracowała z orkiestrą Opery
Narodowej w Brukseli jako skrzypek, a następnie jako altowiolistka na pozycji tutti oraz na
pozycji drugiego solisty.
Występowała jako solistka na festiwalach takich jak Young Classic Wratislavia we
Wrocławiu oraz „Eurochestries” we Francji. Miała także przyjemność wystąpić solo wraz z
Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie.
Od trzynastego roku życia Aleksandra uczestniczy w międzynarodowych kursach
mistrzowskich, gdzie miała okazję kształcić się pod okiem wybitnych profesorów takich jak
Paul Neubauer, Michael Frischenschlager, Frans Helmerson, Matthias Buchholz, Jean-
Bernard Pommier, Pavel Vernikov, Barnabas Kelemann oraz Pekka Kuusisto.
Jest finalistką konkursów w Holandii i Słowenii. Odwiedziła większość krajów europejskich,
Stany Zjednoczone oraz Rosję koncertując jako solistka, kameralistka, oraz jako muzyk
orkiestrowy. Jej koncerty wielokrotnie były transmitowane w belgijskim oraz holenderskim
radiu.

Dr Dominika Glapiak fortepian, solistka i kameralistka.

Występowała w wielu krajach Europy, w Stanach Zjednoczonych, Japonii, Izraelu i w Ameryce Południowej. Była dwukrotnie zapraszana w roli oficjalnego pianisty na Concurso Internacional de Canto Lírico „Premio Ciudad de Trujillo” w Peru oraz międzynarodowe kursy mistrzowskie „Music in the Mill” we Francji, gdzie towarzyszyła m.in. skrzypkom z klas Mari Tampere-Bezrodny, Itzhaka Rashkovsky’ego oraz Michaela Vaimana.

Pianistka zawodowo związana jest z  Akademią Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, gdzie w 2016 roku uzyskała stopień doktora. Współpracuje z klasami skrzypiec, śpiewu, a także prowadzi klasę kameralistyki. Przez 10 lat pełniła funkcję wyłącznego pianisty w klasie skrzypiec Konstantego Andrzeja Kulki. Obecnie jest opiekunem studenckiego Międzywydziałowego Koła Muzyki Kameralnej. Ukończyła studia podyplomowe pod kierunkiem Diny Yoffe w Düsseldorfie (2013) oraz studia magisterskie w Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie fortepianu Waldemara Wojtala i klasie kameralistyki Anny Prabuckiej-Firlej (dyplom z wyróżnieniem, 2009). Jest laureatką międzynarodowych konkursów, m.in. w Treviso, Padwie, Osace i Gdańsku.

Dominika Glapiak współtworzy od 2017 roku Polish Piano Trio – wraz z ze skrzypkiem Robertem Kwiatkowskim i wiolonczelistą Błażejem Golińskim. Zespół koncertuje zarówno w Polsce, jak i za granicą, wykonując kanon literatury na trio fortepianowe, ale też zapomniane dzieła polskich twórców, takich jak Michał Bergson, Karol Kątski, Ludomir Różycki, Aleksander Tansman i in. Artystka jest także aktywną animatorką kultury. W swoich działaniach reprezentuje Fundację Hanseatica, organizatora wielu znaczących wydarzeń kulturalnych na Pomorzu.

W dyskografii pianistki znajdują się liczne płyty, w ostatnich latach ukazały się: Elgar, Shostakovich, Penderecki (Acte Préalable), Double Concertos – Mendelssohn/Chausson (Acte Préalable), Simon Laks – in between (CD Accord).

Artystka otrzymała wiele stypendiów i wyróżnień, m.in. nagrodę w konkursie „Primus inter pares” dla najlepszego studenta Trójmiasta (2008), Stypendium Kulturalne Miasta Gdańska (2013, 2014, 2019), stypendium dla twórców kultury Marszałka Województwa Pomorskiego (2016, 2019, 2020) oraz stypendium twórcze Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2017).